MIAMI – Subway krijgt een nieuwe ceo. De huidige ceo, John Chidsey, gaat eind dit jaar met pensioen. Carrie Walsh, de huidige president van regio Europa, Midden-Oosten en Afrika (EMEA), gaat zijn functie tijdelijk overnemen tot er een definitieve opvolger is gevonden.
Chidney is vijf jaar de ceo geweest van Subway wereldwijd. In 2019 was hij de eerste persoon met deze functie buiten de oprichtersfamilie om. Onder leiding van Chidney versterkte Subway zijn positie op de markt door het menu en de gastbeleving te vernieuwen en digitale innovaties te versnellen. Ook was hij verantwoordelijk voor de wereldwijde groeistrategie van het merk, waarbij de focus lag op het aantrekken van goed gefinancierde, ervaren multi-unit operators en masterfranchisegevers. Dit heeft ertoe geleid dat het merk nu meer dan tienduizend toekomstige restaurantverplichtingen heeft en het bedrijf ligt op schema om in 2024 meer dan twee keer zoveel nieuwe restaurants te openen ten opzichte van 2019.
Adviserende rol
De oude ceo zal een adviserende rol krijgen om te zorgen voor een soepele overgang, waarbij de focus ligt op het begeleiden van de internationale groeistrategie en de relaties met masterfranchisegevers. "Het was een voorrecht om Subway door een periode van opwindende veranderingen te leiden, en ik ben zo trots op wat het team samen heeft bereikt," zegt Chidsey. "Ik heb de afgelopen vijf jaar nauw samengewerkt met Carrie en ik heb uit de eerste hand gezien hoeveel zij begrijpt van wat nodig is om een wereldwijd merk te laten groeien en evolueren. Gecombineerd met haar toewijding aan Subway en haar franchisegevers, ben ik ervan overtuigd dat Carrie de juiste leider is om Subway door deze overgang te leiden, terwijl we onze positie als een leidend wereldwijd restaurantmerk verder versterken.”
Interim-ceo
Walsh wordt de interim-ceo van Subway tot er een definitieve opvolger is gevonden. Zij is nu president van EMEA en was voorheen ook Global Chief Marketing Officer (CMO). "Het is een eer om de rol van interim-ceo op me te nemen en de belangrijke initiatieven voort te zetten die helpen de winstgevendheid van onze franchisegevers te verhogen en onze gasten te verrassen met innovaties. Samen met het Subway-leiderschapsteam, onze medewerkers en de gewaardeerde franchisegevers zullen we de Subway-ervaring blijven verbeteren en vers, kwaliteitsvoedsel leveren aan meer gasten over de hele wereld."
Bron: Out.of.Home Shops