’s-HERTOGENBOSCH – Cateraar Appèl is mede-eigenaar geworden van het Bossche bedrijf Oven aan, Kom Eraan. Hiermee levert het bedrijf nu ook dagverse warme avondmaaltijden. De samenwerking geeft een impuls aan het assortiment.
Hans van Veen, algemeen directeur Appèl: “Ik ken Oven Aan, Kom Eraan van verschillende evenementen in Den Bosch. Daar zag ik hoe innovatief zij koken: in grotere hoeveelheden smakelijke, duurzame en gezonde maaltijden. Vorig jaar vroegen we Oven Aan, Kom Eraan ons te ondersteunen bij het cateren op verschillende Coa-locaties hier in de regio. Op deze locaties met veel buitenlanders zijn warme maaltijden echt een toegevoegde waarde. Nu kunnen we bij al onze opdrachtgevers verse warme maaltijden aanbieden, zowel bij evenementen als op structurele basis.” Oven Aan, Kom Eraan is een concept van De Spijsbereiders, een gezamenlijk initiatief van Roland van Balen, Peter Derks, Frank Reinders en Jacques van Geffen.
Kansen
Van Balen, eigenaar Oven Aan, Kom Eraan: “Ook voor ons biedt deze samenwerking veel kansen. We willen graag verder groeien en zoeken een nieuwe plek om onze keuken uit te breiden. Door deze langdurige zakelijke relatie met Appèl, krijgen wij in hun nieuwe innovatielab alle plek om te gaan koken. Zo kunnen we samen verder groeien!”
Uitbreiding met innovatielab De deelneming in Oven Aan, Kom Eraan is voor Appèl een logische vervolgstap. “We zijn achter de schermen bezig met het opzetten van een innovatielab,” aldus Van Veen. “Dit wordt nieuwbouw op het bedrijventerrein in ’s-Hertogenbosch waar ook ons Servicekantoor zich bevindt. Hier kunnen we aan de slag met het ontwikkelen van nieuwe recepten, zelf koken in een grote professionele keuken en gasten ontvangen voor inspiratiesessies. Dat doen we vanuit onze bedrijfsstrategie, gericht op innovatieve catering.”
Focus
Oven Aan Kom, Eraan kookt momenteel in de voormalige Grasso Fabriek in ’s-Hertogenbosch. Van Balen: “Dagelijks bereiden wij in onze keuken twee tot drie verschillende maaltijden uit meer dan 250 eigen ontwikkelde recepten. Door bewust te kiezen voor twee tot drie verschillende maaltijden in plaats van een uitgebreide menukaart, houden we de focus, minimaliseren we verspilling en koken we seizoensgebonden. We lopen nu tegen de grens van onze ruimte aan, terwijl de vraag steeds groter wordt. De samenwerking met Appèl komt voor ons dus echt op het juiste moment.”
Bron: Out.of.Home Shops