Cobus Boele - Bidfood Schiphol.jpg

Bidfood geeft klanten tool voor inzicht milieubelasting

EDE - Bidfood heeft haar Duurzaamheidskompas gelanceerd. De horecagroothandel toont hiermee een inkijk in de milieubelasting van de door haar klanten aangeschafte producten. Gekeken wordt naar de CO₂-uitstoot per product van de productieketen en naar die van de levering van de bestellingen.

Redactie |

De twee ambities van Bidfood:  CO₂-uitstoot in de gehele keten verminderen en klanten helpen bij het maken van rendabele duurzame keuzes, komen samen in het Duurzaamheidskompas. De groothandel werkt er al langere tijd aan, samen met leveranciers, om de gehele keten te verduurzamen. Dit doet zij door middel van het gebruik van duurzamere verpakkingen, het slimmer inrichten van transport en het verminderen van voedselverspilling. Het Duurzaamheidkompas biedt nu ook de klanten de ruimte om duurzamere keuzes te maken, waarmee zij hun eigen duurzaamheidsambities kunnen realiseren.

Praktische tools
Joep Leemans, algemeen directeur Food Franchise Company, zegt over dit initiatief van de groothandel: “We vinden het ontzettend belangrijk dat een partij als Bidfood zich hard maakt voor het milieu en met praktische tools helpt om onze ecologische footprint te verkleinen. Met het Duurzaamheidskompas zijn we in staat om keuzes te maken die zowel duurzaam als rendabel zijn. Om zo met de gehele branche te werken aan vermindering van onze CO₂-uitstoot.”

Rendabele en duurzame keuzes
“Bij Bidfood benaderen we duurzaamheid op een ondernemende manier, om daarmee een bijdrage te leveren aan een toekomstbestendige keten. We willen klanten daarbij tastbare tools geven om rendabele en duurzame keuzes te maken. Het Duurzaamheidskompas is daar het perfecte voorbeeld van. We blijven ons samen met onze leveranciers, collega’s en klanten, ontwikkelen zodat elke keuze die we vandaag maken duurzamer is dan die van gisteren”, aldus Timo Snijders, directeur National Sales bij Bidfood.

Bron: Out.of.Home Shops