LEIDEN – Amstel heeft zijn portfolio uitgebreid met Amstel Rosé. Deze drank is gemaakt met Amstel bier en rood fruit. Het rosébier heeft een alcoholpercentage van vier procent en is fris en fruitig. Tijdens De Vrienden van Amstel Live is het bier aan het grote publiek gepresenteerd.
Thijs Gussenhoven, marketingmanager van Amstel: “Het biersegment met rood fruit is een belangrijke groeimarkt. We zien dat 40% van de huidige “rood fruit shoppers” al vaak Amstel Radler en Amstel pils kopen. Het was daarom een logische stap om rosébier toe te voegen aan ons portfolio. Er leeft een vooroordeel dat rosébier voor vrouwen zou zijn, maar er is zeker ook potentieel voor dit bier onder jonge mannen die op zoek zijn naar “avontuurlijke” biervarianten met lekkere, fruitige, smaken. Er is sowieso een grote groep die wel bier willen drinken, maar voor wie de smaak van pils een drempel is. We willen dat iedereen kan genieten van een Amstel biertje, of je nu van de smaak van pils houdt, of toch iets frissers en fruitigers zoekt.”
Amstel Rosé is vanaf nu beschikbaar in de retail en horeca. In de retail is hij beschikbaar in fles en in een six-pack. In de horeca wordt het rosébier getapt in een vaasje.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops