DE MEERN – In de restaurants van Center Parcs kunnen gasten nu hun gerechten kiezen met een interactieve menukrant. Albron wil met deze introductie de restaurants meer tot leven brengen bij de klant.
Met hun smartphone kunnen consumenten de menukrant scannen. Zij worden vervolgens met korte films meegenomen in de wereld van de verschillende restaurants in het park. De menukrant is een platform dat toegang biedt tot een digitale wereld. De techniek (augmented reality), maakt het mogelijk print tot leven te brengen. Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron, over het concept: “Mensen worden overspoeld met informatie en lezen over het algemeen steeds minder. Beeld en video zijn juist goede dragers om een verhaal te vertellen, de kijker te raken en mee te nemen, vandaar deze keuze. Een ander voordeel van video is dat je meerdere zintuigen tegelijk prikkelt en daardoor meer impact in communicatie bereikt. Zo raken we mensen in het hart en creëren we waardevolle momenten en herinneringen.”
Heineken
Consumenten kunnen Albron ook meehelpen de menukaart te ontwikkelen, zij kunnen een eet- of drinkadvies ontvangen gekoppeld aan het weer of stemmen op hun favoriete medewerker. Corine Holtmaat, activatiemanager van Albron: “Het concept biedt ook leveranciers en producenten een uniek communicatieplatform om hun merkbeleving over de bühne te krijgen. Advertenties komen tot leven en hebben een hogere attentiewaarde dan bijvoorbeeld een commercial op tv.” In de menukrant wordt bijvoorbeeld het geheim van Heineken onthuld en de gast kan via de interactieve wereldkaart het verhaal van chocolade ontdekken.
Bron: Out.of.Home Shops