Winnaar De Classique Lemar: ‘Het succes van een product begint altijd met luisteren’

HOEVELAKEN - André Hendriks, Rogier Schat en Jur van de Vlasakker zijn heel trots dat de Eat Natural protein packed salted caramel tot winnaar van De Classique is uitgeroepen. De directeur, sales manager en marketing manager van Lemar laten weten dat hun repen zo uniek zijn door het vleugje ‘Eat Natural-magie’. En niet te vergeten, de liefde en passie in het product.

Redactie |

Wat is er voor nodig om De Classique te winnen?
Hendriks: “Het concept moet aansluiten bij de laatste trends en behoeftes van de markt en consument. De laatste is steeds bewuster bezig met voeding, waarbij de vraag naar eiwitrijke producten nog altijd hard groeit. We zijn jaren geleden op zoek gegaan naar een product dat hierop inspeelt en waarbij onze merkwaarden centraal staan: weinig ingrediënten en zo puur mogelijk. Na het succes van de protein packed met chocolade en pinda’s wilden we komen met een aanvullende trendy smaak binnen deze range: protein packed salted caramel. Het succes van een product begint voor ons altijd door goed te luisteren en ontdekken wat de behoeftes zijn binnen de markt.”

Wat maakt de protein packed salted caramel zo uniek?
Hendriks: “Dit product hebben we samen met het Eat Natural-team in het Verenigd Koninkrijk bedacht. Zij zijn continu bezig om de lekkerste repen te ontwikkelen. Het is onze taak als Lemar om de wensen van onze partners richting het Eat Natural-team te filteren, waarbij zij het unieke vleugje Eat Natural-magie toevoegen. Uitzonderlijke smaken en natuurlijke ingrediënten die iets extra’s toevoegen, zoals extra vezels en proteïne. Combineer dit met de grote stukken noot en smeuïge dadels die met absolute zorg zijn uitgezocht en een uniek merkverhaal en je hebt een succes te pakken.”

Hoe heeft jullie product de pandemie weten te doorstaan?
Hendriks: “Wij geloven in de kracht van een echt goed product. De consument moet je product en merk omarmen. Tijdens de pandemie zagen we dat consumenten nog meer waarde hechtten aan kwaliteit en de aandacht die in een product zit. En het product moet bovenal heel lekker zijn. We geloven dat deze combinatie voor het succes heeft gezorgd en daarom ook een pandemie heeft doorstaan.”

Hoe hebben jullie de samenwerking met inkopers en categorymanagers verbeterd de afgelopen jaren?
Schat: “De samenwerking is eigenlijk altijd goed geweest. We proberen zoveel mogelijk te luisteren naar de wensen en behoeftes van de inkopers en categorymanagers. Samen met hen bepalen we welke consumentenbehoeftes er zijn en hoe wij hierop kunnen inspelen. Deze input verzamelen we zorgvuldig en koppelen we terug naar het Eat Natural-productontwikkelingsteam.”

Wat is jullie strategie om over drie jaar nog steeds met dit product in de schappen te staan?
Van de Vlasakker: “Uiteraard zullen we het product actief blijven ondersteunen door het terug te laten komen in onze 360ºcampagnes, waarbij de nadruk ligt op de (h)eerlijke ingrediënten in het product. Daarnaast zullen we het echte, unieke verhaal achter de producten van Eat Natural blijven vertellen en laten zien hoeveel liefde en passie erin worden gestopt. Stay tuned... Er komen hele mooie nieuwe dingen aan in 2023.”

JURYRAPPORT:
‘Een goede introductie, die ook nog eens sterk in de markt is gezet.’

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.

lemar.jpeg