Vergeer- Pauline smale.jpg Eerlijk en open zijn in de samenwerking is belangrijk voor het team van Vergeer. Foto: Pauline Smale

Awards - Out.of.Home awards

Vergeer Holland: Transparantie is belangrijk in een langetermijnsamenwerking

REEUWIJK – Eerlijkheid duurt het langst, dat is de insteek van Gerbert van der Mierden, accountmanager out-ofhome en industrie bij Vergeer. Het kaasbedrijf heeft een Out.of.Home Award 2024 gewonnen en staat bekend om een klein en hecht team, dat zorgt voor een vertrouwd gezicht bij de relaties. En zoals dat gaat in een klein team, wordt ook oud-collega Wim Hofman bedankt voor zijn bijdrage.

Fabrikant: Vergeer Holland
Categorie: Food
Criterium: Ondersteuning vanuit de fabrikant

Jullie handelspartners, actief in het out-of-homekanaal, hebben Vergeer uitgeroepen tot winnaar van een Out.of.Home Award. Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“Geweldig, die hadden we even niet zien aankomen. Wij zijn een prachtig familiebedrijf met een relatief kleine buitendienst binnen Nederland en België, namelijk drie personen die zowel de out-of-home, retail als industriële markt bestrijken, en dan deze waardering vanuit de markt mogen ontvangen. Daar ben ik best een beetje trots op. Overigens is het wel zo dat hier ook onze oud-collega Wim Hofman aan heeft bijgedragen. Hij is afgelopen juni na 46 dienstjaren van zijn pensioen gaan genieten. We bestaan dit jaar ook nog eens 90 jaar, ik zie dit als een extra slinger die wordt opgehangen tijdens ons 90-jarig jubileum.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen? Wat onderscheidt jullie van anderen?
“Tja, dat moet u eigenlijk aan degene vragen die ons heeft beoordeeld. Wellicht heeft het te maken met de vertrouwde contactpersonen en no-nonsensecultuur binnen ons bedrijf. We zijn met een klein, hecht team actief in Nederland en België. Bij elkaar zijn we ruim 50 dienstjaren binnen Vergeer Holland werkzaam. Daarmee zijn wij een vertrouwd gezicht bij onze relaties.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Daar kan ik heel kort over zijn, dat is namelijk een eerlijk en open verhaal hebben naar onze relaties. Eerlijkheid duurt het langst, want de markt is transparant. Dat moet ook wel, wil je voor de lange termijn een samenwerking aangaan.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Door vooral te luisteren naar de eindgebruiker. Daarnaast door met regelmaat een nieuw artikel te introduceren, neem nu bijvoorbeeld onze CheeseDog. Dé innovatie binnen de snack- en kaaswereld 2024. Hopelijk winnen we met dit product de Beste Introductie 2024. En natuurlijk staat ook duurzaamheid hoog in het vaandel, vooral met betrekking tot het verduurzamen van onze verpakkingen.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“Wij hebben de ondernemers een totaalpakket te bieden binnen de categorie kaas. En mochten ze met nieuwe ideeën komen, dan hebben we korte lijnen en adequate oplossingen bij hun vraagstukken.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal en hoe spelen jullie hierop in?
“Out-of-home heeft steeds meer te maken met een tekort aan ‘handjes’. Onze verpakkingen en manier van versnijden dragen bij aan het ontlasten van de druk op de werkvloer, zodat het keukenpersoneel in een handomdraai de producten kan verwerken en assembleren.”

Wat gaan jullie doen om de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar te verbeteren?
“Door in nauw contact te blijven met onze partners en daar waar mogelijk de samenwerking nog verder te intensiveren. Door goed te blijven luisteren, snel te kunnen schakelen en probleemoplossend te handelen, zorgen wij ervoor dat klanten tevreden zijn en blijven.”

Wat was voor jullie op zakelijk gebied het afgelopen jaar absoluut een hoogtepunt?
“Dat was toch wel de viering van het 90-jarig jubileum met de derde generatie Vergeer, Diederik en Dennis Vergeer, het hoofd van ons mooie familiebedrijf, met als klap op de vuurpijl de introductie van de CheeseDog. Een bijzonder jaar om niet te vergeten.”