Van Geloven - Gerard Kievits.jpg Tim Appeldoorn (sales manager OOH) en Silke van Dijck (marketing manager OOH) hebben vol trots de Out.of.Home Award in ontvangst genomen. Foto: Gerard Kievits

Awards - Out.of.Home awards

Van Geloven: We creëren geluksmomenten voor de gasten die het out-of-homekanaal bezoeken

TILBURG – Als Van Geloven moet omschrijven wat belangrijk is in de samenwerking met het out-of-homekanaal, dan kunnen ze kort blijven: samen. Dat is belangrijk voor de snackfabrikant waar Tim Appeldoorn (sales manager OOH) en Silke van Dijck (marketing manager OOH) werken. Ze reageren op het winnen van de Out.of.Home Award 2024.

Fabrikant: Van Geloven
Categorie: Snacks
Criteria: Omzetontwikkeling & winstgevendheid

Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“Erg blij met deze waardering vanuit onze handelspartners. En vooral ook trots op al onze collega’s die zich hier dagelijks voor inzetten. Samen groeien staat bij ons centraal, dus dan is het natuurlijk heel fijn als dit ook zo wordt ervaren door onze klanten.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen?
“Met een diversiteit aan sterke merken en concepten creëren we geluksmomenten voor de gasten die het out-of-homekanaal bezoeken. Of dit nu in fastservice, horeca, leisure, petrol of catering is, met de ondernemers en formules kunnen we ieder snackmoment invullen. We ontwikkelen tevens exclusieve merkconcepten voor de out-of-homemarkt om een bezoek of aankoop in out-of-home extra onderscheid te geven.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Het woord ‘samen’ dekt hierin voornamelijk de lading. We zetten in op een optimale ketensamenwerking met zowel de ondernemer, formule als groothandel. Daarnaast inspireren we voortdurend de gast om snacken in het out-of-homekanaal top of mind te houden en transacties te stimuleren. Onze belangrijkste drijvers zijn een optimale relatie met de handelspartners, de expertise van alle collega’s, sterke merken en kwalitatieve producten in combinatie met een transitie naar bewuster snacken.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Door goed naar onze klanten en de gasten in out-of-home te luisteren, bepalen we gezamenlijk de groeikansen voor de snackcategorie en worden de plannen hierop afgestemd. Onze categorievisie wordt telkens geoptimaliseerd op basis van relevante, nieuwe data en inzichten, zodat we nog gerichter op de kansen in de veranderende markt en consumentengedrag kunnen inspelen. Met deze aangescherpte visie hebben we er alle vertrouwen in om samen met onze handelspartners de snackcategorie verder te laten groeien en het snacken nog beter en leuker te maken.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“Onze distributie naar de eindklant gaat ten allen tijde via de groothandel, waar mogelijk bundelen we de krachten om ondernemers en formules te voorzien van de beste concepten en merken die hen helpen in het vergroten van omzet en rendement. Binnen out-of-home zijn we hierop ingericht met een team voor de formules, voor de grossiers en een landelijke field sales organisatie. Daarbij werken we hand in hand met de brand marketeers en channel managers voor de diverse merken en kanalen.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal?
“Snackification en drukke levensstijlen stuwen het belang van genieten en on-the-go ongepland kopen. Snackification houdt in dat er steeds meer eetmomenten gedurende de dag zijn, waarbij maaltijden vervangen worden door snacks in de breedste zin van het woord. Hiermee samen hangt wat wij noemen ‘hybride consumptiegedrag’; soms verantwoorde keuzes maken, maar op een ander moment de teugels even helemaal laten vieren. Zowel in ons productportfolio als met nieuwe inspiratie, activatie en promotie, helpen we onze klanten deze verschillende behoeften gedurende de dag op de juiste wijze in te vullen. Denk bijvoorbeeld aan onze ‘loaded snacks’ inspiratie of de introductie van onze Kaas Borrelmaatjes, een vleesvrij alternatief voor onze reguliere Borrelmaatjes. Altijd lekker, maar ook steeds beter op het gebied van duurzaamheid.”

Wat was voor jullie op zakelijk gebied het afgelopen jaar absoluut een hoogtepunt?
“Dat zijn er meerdere. De Horecava, met de lancering van de Mora Kaas Kipkorn, én de introductie deze maand van de Kaas Borrelmaatjes als uitbreiding van onze huidige succesvolle Borrelmaatjes mix. Daarnaast het voortzetten en uitbreiden van waardevolle samenwerkingen met lokale en landelijke formules over diverse segmenten.”