SEATTLE – Thee is een groeimarkt, vinden Starbucks en AB InBev. De koffieketen en de bierbrouwer slaan daarom de handen ineen om ready-to-drinktheeën op de markt te zetten, onder het Teavana-label.
De Teavana-formule is inmiddels uitgerold over een flink aantal Amerikaanse staten, ondanks wat lokale mislukkingen. Vorig jaar verkochten Starbucks-locaties meer dan 1 miljard dollar aan ter plekke bereide Teavana-theeën, 11 procent vergelijkbare groei op jaarbasis, meldt de eigenaar van Teavana. Nu wil het koffie- en theeconcern ook in retail zijn merk uitrollen met een ready-to-drinkaanbod theeproducten. Anheuser-Busch InBev gaat de dranken produceren, bottelen en distribueren.
Definitief
Starbucks en AB-InBev kondigden donderdag de samenwerking aan. De bedrijven verwachten in de tweede helft van dit jaar de definitieve afspraken te beklinken. De bedrijven verwachten een marktaandeel van meer dan 1 miljard in de premium ready-to-drinktheecategorie te verwerven.
Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant