HAARLEM – Monster Energy doet er altijd alles aan om beter te worden en continu te innoveren, zodat ze de consument meerwaarde én keuze bieden. Met als resultaat innovatieve dranken die goed worden ontvangen op de winkelvloer. Een Out.of.Home Award is daarom terecht, vindt de jury. Thomas van Rijmenam, business manager bij Monster Energy, en Marthe van Wel, sr. brand & portfolio manager CCEPNL, zijn trots op het winnen van de award.
Fabrikant: Monster Energy
Categorie: Koude dranken
Criteria: Ondersteuning door fabrikant & succes van producten en innovaties
Jullie handelspartners, actief in het out-of-homekanaal, hebben Monster Energy uitgeroepen tot winnaar van een Out.of.Home Award. Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
Van Wel: “Uiteraard zijn we enorm blij met en trots op het winnen van de award op niet één, maar twee criteria. Het is een bevestiging van waar we als merk voor staan. Samen met onze klanten kunnen we bouwen aan een sterke energycategorie. We willen ons graag onderscheiden met de innovaties en de manier waarop we deze ondersteunen.”
Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen? Wat onderscheidt jullie van anderen?
Van Rijmenam: “Ons diverse portfolio aan fantastische energydrinks met mooie smaken en een fantastisch design. De consument staat centraal bij de ontwikkeling van nieuwe producten en marketingactiviteiten. De categorie suikervrije energydranken groeit drie keer zo hard als de suikerhoudende, en daar spelen we op in met nieuwe smaken. We noemen onze consumenten onze fans. Ze kopen namelijk niet zomaar een blik, ze kopen Monster. Deze aanpak zie je in het succes op de winkelvloer met vijftien verschillende smaken en een volledig eigen doelgroep. Dat is natuurlijk interessant voor onze klanten.”
Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
Van Wel: “Monster Energy is altijd bezig om beter te worden, innovatiever, consumenten meer waarde voor hun geld te geven en meer keuze te bieden. Bijvoorbeeld door de introductie van meer smaken, een uitbreiding in suikervrij of een prachtig nieuw blikontwerp. Dit resulteert uiteindelijk in een stijging van de verkopen. Hiermee creëren we waarde voor onze klanten.”
Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
Van Rijmenam: “We ontwikkelen continu nieuwe suikerhoudende en suikervrije producten. We merken dat ze goed in de smaak vallen bij onze fans. Meer dan de helft van ons portfolio in Nederland is reeds suikervrij en in verkoopvolume 45%. Wij hebben een geweldige fanbase die op zoek gaan naar hun favoriete Monster. Daarmee groeit het Monster-volume en wordt de gehele categorie gestimuleerd.”
Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
Van Rijmenam: “Onze kracht ligt in de fantastische set aan producten en de manier waarop we deze ondersteunen. Daarnaast hebben we natuurlijk ook een langdurige en intensieve samenwerking met CCEP. Samen hebben we echt een ‘can do’-mentaliteit, we gaan overal vol energie en enthousiasme tegenaan en dat werkt aanstekelijk!”
Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal en hoe spelen jullie hierop in?
Van Wel: “De markt en misschien wel specifiek de out-ofhomemarkt is continu in beweging. We blijven ons altijd flexibel opstellen en spelen in op de ontwikkelingen, nét voordat de markt het vraagt. De consument wil iets nieuws kiezen, nieuwe smaken, een energyboost of verfrissing. Wij streven er voortdurend naar om waar voor je geld te geven.”
Wat gaan jullie doen om de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar te verbeteren?
Van Rijmenam: “Het is een continu proces van leren en ontwikkelen. Wij denken dat je na ieder gesprek, activatie en introductie moet evalueren. En vervolgens kijken waar het beter kan.”
Wat was voor jullie op zakelijk gebied het afgelopen jaar absoluut een hoogtepunt?
Van Rijmenam: “Het winnen van deze award, natuurlijk. Het is een enorme erkenning voor het harde werken. Dat smaakt naar meer. Wij blijven in de toekomst dus zeker niet stilzitten en blijven ons focussen op het waarde toevoegen.”