Bakker Bart nieuwe concept.jpg

Horeca

Kampen krijgt nieuw Bakker Bart-concept

KAMPEN – Op 1 oktober zijn de deuren van de nieuwe Bakker Bart in Kampen opengegaan. Ondernemers Judith van der Weerd en Patrick Kroon hebben de zaak, na een verbouwing van een maand, volledig volgens het nieuwe concept ingericht.

Redactie |

Het is de eerste Bakker Bart-vestiging volgens het vernieuwde concept. De zaak is nu uitgebreid en heeft honderd zitplaatsen. “Niet alles is veranderd. Het concept is een mix van vertrouwd erfgoed, succesvolle en lokale concepten én slimme innovaties. En dat alles in een lekker nieuw jasje”, zegt marketing manager Cootje Loogman van Bakker Bart.

Roze
Er is goed nagedacht over de indeling en uitstraling van de winkel. Zo is er bijvoorbeeld meer roze in het straat- en winkelbeeld, op het terras, bij de open entree, en bij de bestelzuilen te zien. Er is een indeling in drie werelden gemaakt in de winkel: brood, koffie en zoet, en belegde broodjes en warme snacks. De gast kan bij de bestelzuil de bestelling plaatsen en deze ophalen bij een afhaalpunt. De medewerkers kunnen efficiënt werken vanuit draaicirkels met een nieuw positiespel. Bij de broodbar wordt alles vers en in het zicht bereid.

Assortiment
Ook in het assortiment zijn er veranderingen en zijn er nieuwe, verse producten toegevoegd, zoals barista koffie, broodje bal in drie varianten en het knabbelstengel dip concept. Met dit totaalconcept wil Bakker Bart Kampen de lokale bakker, gezellige lunchroom, afhaalpunt en bezorger in één blijven.

Toekomstproof
Esther de Bruijn, formulemanager van Bakker Bart, zegt: “Dit concept omarmt het erfgoed van Bakker Bart met de vers bereide producten in het zicht, de gastvrijheid van de ondernemers en het team. Het ambacht centraal en het nieuwe storedesign qua lay-out, order- en workflow, sfeer en beleving maakt de winkel toekomstproof. Met het nieuwe Bakker Bart bouwsteen principe, kunnen modules aan of uit worden gezet of juist meer of minder ruimte krijgen. Hiermee kunnen we vanuit een sterke merkbasis, lokaal het verschil maken en juist inspelen op de lokale behoefte. En dat is aan ondernemers meer dan toevertrouwd!”

Mega-etagère
“We hebben meer ruimte om onze gasten te ontvangen, en hebben zelfs een ruimte voor feestjes of vergaderingen. We geven onze iconen nóg meer podium; zo dompelen we onze zoete snacks letterlijk onder in witte chocolade met smakelijke toppings en hebben we een mega-etagère in de winkel met heerlijke koekjes voor thuis”, aldus de franchisenemers Van Der Weerd en Kroon.

Na deze vestiging in Kampen volgen Bakker Bart Wageningen en Nijmegen. Ook zij krijgen het vernieuwde winkelconcept. Loogman: “We zijn ongelooflijk trots dat we dit met onze ondernemers kunnen realiseren.”

Bron: Out.of.Home Shops