_W9A4976 (1).jpg Joeri ten Hoven (midden) geeft uitleg over de bestelzuil aan medewerkers. Foto: Hanos Shop

Groothandels

Interview: Hanos Shop bestelzuilen vergroten assortiment voor Hanos-klanten

APELDOORN – Met het plaatsen van de eerste twee bestelzuilen in de Hanos-vestigingen in Apeldoorn en Zwolle, zet Hanos Shop een stap naar meer aanwezigheid in de groothandel. Waarom dat is en wat het voordeel voor de klant is, vertelt manager e-commerce van Hanos Shop, Joeri ten Hoven, aan Out.of.Home Shops.

Gerard van Oosbree |

Hanos Shop is de online-winkel voor non-food artikelen van groothandel Hanos. Maar er is wel een groot verschil tussen de online winkel en de fysieke vestigingen. En dat zit voornamelijk in het assortiment. “Wij hebben een veel groter non-food assortiment in bepaalde productcategorieën dan de vestigingen kunnen uitstallen. Van glaswerk, binnen- en buitenmeubelen tot koelapparatuur. Veel van die artikelen verkopen we online via onze eigen private label merken Select Furniture en Select Cuisine. Met het plaatsen van onze bestelzuilen, maken we dat grotere assortiment nu ook makkelijk beschikbaar voor klanten in de vestigingen.”

Plaats
“Over de plek in de vestigingen hebben we goed nagedacht”, legt Ten Hoven uit. De zuilen zullen allemaal geplaatst worden in de buurt van de infobalie van de non-foodafdelingen. Op die manier kunnen de medewerkers van de balie klanten eventueel assisteren. Er zijn een aantal vestigingen die gezien de grootte van de afdeling meerdere infobalies hebben. Daar zetten we de zuil dan op een vrije plek die niet alleen centraal is, maar ook in de looproute ligt. Dan is die het beste zichtbaar voor zowel klanten als medewerkers.

Zichtbaarheid
De nieuwe bestelzuilen moeten de zichtbaarheid van Hanos Shop en het assortiment vergroten bij klanten van de groothandel. Klanten zullen zich wel apart moeten aanmelden voor de online shop, legt de e-commerce manager uit. “Daar hebben we bewust voor gekozen. De vestigingen hebben graag persoonlijk contact met de nieuwe klanten, en bij de inschrijving in de vestiging kan meteen de fysieke klantenkaart worden uitgereikt. Dat houdt ook in dat een klant kan kiezen zich alleen in te schrijven bij ons. Dat kan voor iedereen met een kamer van Koophandel-inschrijving in Nederland en België. Dat zijn ook de landen waar wij leveren.”

Na Zwolle en Apeldoorn komen de andere vestigingen binnen nu en een aantal maanden aan de beurt voor de plaatsing van een bestelzuil van Hanos Shop.

Bron: Out.of.Home Shops