’S-GRAVENDEEL – Innovatie, kwaliteit en duurzaamheid kenmerken illycaffé al jaren. Daarnaast dagen ze zichzelf continu uit om mee te evolueren met commerciële trends. Een pakket met kwaliteiten dat goed uitpakt voor alle afnemers. Daarom is het koffiebedrijf in de prijzen gevallen met de Out.of.Home Awards 2024. Frederic Ermacora, general manager illycaffè France & Benelux, is vereerd met de prijs.
Fabrikant: Illycafé
Categorie: Warme dranken
Criteria: Winstgevendheid & succes van producten en innovaties
Gefeliciteerd met het winnen van een Out.of.Home Award. Wat is je reactie op het winnen van deze prijs?
“Wij van illycaffè zijn vereerd met deze prijs, die onze voortdurende inspanningen benadrukt om onze waardepropositie voor onze B2B-klanten te verbeteren. Het bevestigt het harde werk om uitmuntendheid te leveren en versterkt onze toewijding aan onze partners.”
Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen?
“Illycaffè heeft zich altijd onderscheiden door onze voortdurende toewijding aan innovatie, kwaliteit en duurzaamheid. Met meer dan 91 jaar geschiedenis zijn er maar weinig merken in de wereld die zo lang zo’n premiumperceptie hebben behouden. Onze niet-aflatende drive om relevant te blijven in een steeds veranderende markt is wat ons echt onderscheidt. We dagen onszelf voortdurend uit om mee te evolueren met commerciële trends, zodat we voorop blijven lopen in de koffie-industrie.”
Wat zijn voor illycaffè de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking met jullie handelspartners?
“Een succesvolle samenwerking is gebaseerd op wederzijds voordeel. Voor ondernemers is een correcte prijszetting, die de marges maximaliseert, cruciaal. Met de 100% Arabica-melange van illy zijn bedrijven verzekerd van een constant hoge kwaliteit koffie, wat zorgt voor een hogere omzet en marges. Onze toewijding aan kwaliteit zorgt ervoor dat onze partners altijd het beste serveren, wat op zijn beurt hun succes vergroot.”
Hoe dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Innovatie zit in het DNA van illycaffè. Van baanbrekende verpakkingen onder druk tot het introduceren van geavanceerde oplossingen, ons doel is altijd geweest om de koffiekwaliteit en -levering voor alle B2B-klanten te verbeteren. Van de acht grote innovaties in de koffiegeschiedenis is illy verantwoordelijk voor vier. Onze voortdurende missie is om te voldoen aan de veranderende behoeften van onze partners door voortdurend de grenzen van uitmuntendheid in koffie te verleggen. Oftewel: verras liefhebbers van goedheid en schoonheid over de hele wereld met de beste koffie die de natuur kan bieden, verbeterd met de beste technologie en kunst. We creëren onze onmiskenbare illy 100% Arabica-melange met behulp van wat volgens ons de beste 9 Arabica’s ter wereld zijn. Deze unieke mix is onze signatuur, die wereldwijd wordt erkend. Onze kerninzet is om superieure kwaliteit te bieden, met alleen de top 1% van Arabica-koffie. Door middel van duurzame praktijken en gecertificeerde transparantie ondersteunen we onze klanten bij de groei van hun koffiebedrijf.”
Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“De kracht van illycaffè ligt in zijn gerenommeerde reputatie, superieure productkwaliteit en betrouwbaarheid als partner. We leveren consistente uitmuntendheid in zowel product als service, en bevorderen vertrouwen en langdurige relaties met onze groothandels en ondernemers.”
Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal?
“Het consumentengedrag verandert, met een groeiende voorkeur voor duurzame merken en modernere koffiebereidingen. Jongere generaties kiezen voor koelere, handigere opties. Illy speelt hierop in door een reeks kant-en-klare koude koffiedranken aan te bieden, zoals illycrema en cold brew, naast onze ingeblikte opties voor consumptie onderweg. Duurzaamheid is altijd een integraal onderdeel geweest van illy, met meer dan dertig jaar certificeringen. In 2021 werden we het eerste B-Corpgecertificeerde Italiaanse koffiebedrijf en al twaalf jaar op rij behoren we tot de meest ethische bedrijven ter wereld.”
Hoe gaan jullie het komende jaar de samenwerking met groothandels en ondernemers verbeteren?
“We zijn van plan om nieuwe oplossingen voor koffiebereiding te introduceren en groothandels en horecaondernemers superieure, marktklare aanbiedingen te bieden die gemakkelijk uit te rollen zijn. Door onze innovaties af te stemmen op hun behoeften, willen we onze partnerschappen verder versterken.”