Gastvrijheid onderzocht in de zorg

NIEUWVEEN - IFC Gastvrije zorg en LOC gaan samenwerken om de gastvrijheid in de zorg nog beter te maken. Dat doen zij met de Gastvrijheidsbarometer.

Ruth Eppink |

Door de inzet van de Gastvrijheidsbarometer krijgt een organisatie een beeld van het niveau van welbevinden en gastvrijheidsbeleving van haar cliënten, bewoners, patiënten en bezoekers. De meting is in te zetten in de verpleging en verzorging, geestelijke gezondheidszorg, ziekenhuizen en maatschappelijke opvang. Interviewers gaan in gesprek met cliënten. De interviewers stellen vragen over hoe zij het eten en drinken ervaren, de gastvrijheid van de medewerkers en de beleving van de omgeving. Voor een snelle en efficiënte registratie worden de antwoorden en opmerkingen door de interviewer tijdens het interview op een tablet verwerkt. IFC heeft de gastvrijheidsbarometer ontwikkeld in samenwerking met Kenniscentrum Hospitality van Saxion Hogescholen.

Bron: Out.of.Home Shops

logo_ifc.jpg