Essity IlseSchuurmansfotografie.jpg Patricia Dreves neemt namens Essity de Out.of.Home Award in ontvangst, een cadeautje! Foto: Ilse Schuurman

Awards - Out.of.Home awards

Essity: Hygiëne kan bijdragen aan het verbeteren van de gastervaring en bedrijfsprestaties

ZEIST – In het out-of-homekanaal draait het niet alleen om eten en drinken, hygiëne is even belangrijk. Daarom wordt Tork, een van de merken van Essity, ook gewaardeerd door de branche. Essity mag daarom dit jaar een Out.of.Home Award in ontvangst nemen op het criterium Succes van producten en innovaties. Patricia Dreves, segment marketing manager Horeca, licht toe wat Essity doet om een goede samenwerkingspartner te zijn.

Fabrikant: Essity
Categorie: Non-food
Criteria: Succes van producten en innovaties

Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“In de eerste plaats is het natuurlijk een enorme eer om deze blijk van waardering van onze handelspartners te ontvangen! Het is voor ons wederom een bevestiging dat we aan de behoeften van de markt en onze klanten voldoen en het stimuleert ons zeker om verder te innoveren! Helaas is het niet gelukt om met het hele team op de foto te gaan, maar deze award vieren we natuurlijk met het hele Tork-team op ons kantoor in Zeist.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen?
“Hygiëne is niet alleen essentieel, het kan daadwerkelijk bijdragen aan het verbeteren van de gastervaring en uiteindelijk de bedrijfsprestaties. Daarom levert Tork niet alleen producten, maar ook service en oplossingen. Daarnaast is Tork onderdeel van het internationale hygiëne- en gezondheidsbedrijf Essity, dat erkend wordt als een van de meest duurzame bedrijven ter wereld. We doen er alles aan om iedereen gelijke toegang te bieden tot duurzame hygiëne-oplossingen. Door een circulaire benadering te kiezen, ontwerpen we onze oplossingen om de CO2-impact te verlagen en afval te verminderen, waardoor hygiëne duurzaam en gemakkelijk wordt voor iedereen.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Het onderling uitwisselen van kennis en ontwikkelingen van zowel de markt als de categorie, maar ook het begrijpen van gemeenschappelijke belangen van onze handelspartners en hun eindklanten. Daarnaast zijn voor ons een snelle opname van Tork-innovaties van belang, zodat we daarmee onze eindgebruikers kunnen helpen met het verder verbeteren van de gastervaring, hun duurzaamheidsbeleid, besparingen in verbruik en uiteindelijk efficiënte bedrijfsvoering.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“Samenwerken in de keten, daarnaast zit duurzaamheid verweven in onze historie en is dat een zeer belangrijk onderdeel binnen onze bedrijfsvoering. Tork doet er alles aan om innovatieve, duurzame hygiëne-oplossingen te ontwikkelen die beter zijn voor het bedrijfsleven, mensen en onze planeet.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal en hoe spelen jullie hierop in?
“Misschien niet zozeer grote veranderingen, maar meer uitdagingen, zoals de stijging van (inkoop)kosten onder controle houden en verspilling tegengaan. Tork kan ondernemers hier ondersteunen met efficiëntere en duurzamere systemen, zoals Tork SmartOne® toiletpapierdispensers die het papierverbruik tot wel 40% verminderen. Of de welbekende Tork-rol in onze ReflexTM dispensers met vel-voor-veldosering, die het verbruik tot wel 37% verminderen.”

Hoe gaan jullie de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar te verbeteren?
“We streven ernaar de onbetwiste category leader te zijn op het gebied van hygiëne in de ogen van onze businesspartners. In een sterk veranderende markt geloven we in een omnichannel aanpak, waarbij we via de diverse mediakanalen onze gezamenlijke eindklanten zo optimaal mogelijk ontzorgen en we enerzijds meer rendement behalen en anderzijds een hogere gastbeleving realiseren. We blijven innoveren in duurzaamheid en kostenbesparende systeemoplossingen voor zowel front-als back-of-the-house. We voegen waarde toe aan de supplychain door onnodige transportbewegingen uit de keten te halen, en tegelijkertijd CO2-reductie en tijdbesparing te realiseren.”

Wat was voor jullie op zakelijk gebied het afgelopen jaar absoluut een hoogtepunt?
“Het 20-jarig jubileum van onze Tork Xpressnap® servetdispensers. Dit innovatieve systeem vermindert het servetverbruik met minstens 25% en dat wordt vandaag de dag nog altijd gewaardeerd.”