EmiroSmolders-Drippys-03.jpg Foto: Emiro Smolders

Drippy’s opent tweede vestiging

ROTTERDAM – Nog geen half jaar na de opening van hun eerste smashburger restaurant, openen ondernemers Kaj Gorgels, Ad Schaap en Colin Knopper hun tweede Drippy’s vestiging in Rotterdam.

Redactie |

De nieuwe vestiging komt aan de Oude Binnenweg, in het voormalige pand van saladebar SLA. “Het voelt onwerkelijk dat we dit binnen zo’n korte tijd mogen doen", vertelt Colin Knopper. “In september ontstond het idee, in november stonden we ineens met de eerste opening en nu openen we gewoon al een tweede vestiging in Rotterdam. Het voelt bizar en geweldig tegelijk.”

Tweede plek
Dat er is gekozen voor deze locatie, naast de eerste locatie aan het Stadhuisplein, is geen toeval. “We wilden er graag een tweede plek bij in Rotterdam, en toen we dit pand zagen wisten we het meteen: dit is 'm”, vertelt Gorgels. “Een monumentaal pand met glas-in-lood, twee verdiepingen en een heel eigen karakter. De Oude Binnenweg is volop in ontwikkeling en voelt als een plek met toekomst. Het leeft, zeker deze zomer.”

Blijven verrassen
Smashburgers zijn extra dunne hamburgers die op de grillplaat worden platgedrukt om zo de herkenbare krokante korst te krijgen. Deze vorm van hamburger groeit in populariteit. De inrichting en huisstijl van Drippy’s blijven intact, warm, urban en met een eigen karakter. ”Het concept blijft zoals het is, want dit werkt gewoon goed”, zegt Knopper. “Wel voegen we geregeld specials toe om onze gasten te blijven verrassen. We willen een plek zijn die leeft, waar mensen elkaar ontmoeten. Zo organiseren we in juni een social run in samenwerking met Roffa Run Club. Dat soort dingen passen bij ons. We willen niet alleen lekkere burgers maken, maar ook onderdeel zijn van een community.”

De drie ondernemers blijven niet rustig zitten en genieten van hun succes in Rotterdam. De hoofdstad staat ook op hun verlanglijstje en daar moet in juni een Drippy’s worden geopend, zegt Knopper. Daarna kijken ze verder om in Nederland nog verder uit te breiden, en misschien wel internationaal.

Bron: Out.of.Home Shops