dr Oetker - IlseSchuurmansfotografie.jpg Het team van Dr. Oetker Professional heeft de Out.of.Home Award in ontvangst genomen. Foto: Ilse Schuurman

Dr. Oetker Professional gaat voor een duurzame, langdurige relatie

AMERSFOORT – Dolenthousiast zijn ze bij Dr. Oetker Professional, want ze hebben een Out.of.Home Award gewonnen. Op het criterium Succes van producten en innovaties is het bedrijf in de prijzen gevallen. Irene van Echtelt-Heere, marketing manager Foodservice, vertelt over de samenwerking met de handel.

Fabrikant: Dr. Oetker Professional
Categorie: Food
Criteria: Succes van producten en innovaties

Jullie handelspartners, actief in het out-of-homekanaal, hebben Dr. Oetker Professional uitgeroepen tot winnaar van een Out.of.Home Award. Wat is jullie reactie op het winnen van deze award?
“Fantastisch. We zijn ontzettend trots dat we winnaar zijn van een Out.of.Home Award! Dat het is voor het criterium Succes van producten en innovaties maakt het voor ons extra bijzonder, tenslotte zijn we een foodleverancier waarbij het draait om producten en concepten. Het winnen van deze award zien wij als een waardering vanuit de markt. Iedere dag werken wij als Dr. Oetker Professional vol passie met en voor onze klanten. Adviseren, meedenken of het delen van kennis, wij staan voor iedere foodserviceprofessional klaar. Dat de markt dit ziet en ons op deze manier waardeert, is een pluim op ons werk.”

Waarom heeft jullie bedrijf deze prijs gewonnen? Wat onderscheidt jullie van anderen?
“Naast een sterk core-assortiment hebben wij – ondanks de uitdagende tijden die er zijn (geweest) in de foodservicemarkt de afgelopen twee jaar – de durf gehad om door te innoveren. Door continu aanwezig te zijn met nieuwe producten en de juiste ondersteuning te bieden, hebben wij een groot bereik gecreëerd. Bij de ontwikkeling van deze producten kijken wij naar de marktontwikkelingen en de behoefte van de eindgebruiker. Dit resulteert in een compleet aanbod van convenienceproducten. Samen bereiden wij elke dag eigentijdse, smaakvolle producten om de eindconsument te laten genieten.”

Wat zijn voor jullie de belangrijkste pijlers van een goede samenwerking?
“Wij zijn altijd verbonden en in gesprek met onze afnemers en zeer toegankelijk. De belangrijkste pijler voor ons is het nastreven van gezamenlijke doelstellingen, hiermee zorgen wij voor eenheid en richting in de samenwerking. Dat klinkt cliché, maar in de praktijk wordt vanuit onze handelspartners vaak de waardering uitgesproken over onze eerlijkheid en transparantie om met elkaar op zoek te gaan naar de gezamenlijke deler die ons verder brengt. In de breedste zin van het woord willen wij het aanspreekpunt zijn voor de uitdagingen van onze afnemers; als partner voor een duurzame, langdurige relatie.”

Op welke manier(en) dragen jullie bij aan de ontwikkeling van de categorie?
“Onze visie ‘ you don’t need skills to serve great cake, pizza and desserts ’, is wat wij in onze categorieën als waarde toevoegen. Ons brede assortiment producten in de categorieën cake, dessert en pizza, past vele foodservicelocaties. Van basis tot en met kant-en-klaar, voor iedere keuken bieden wij een oplossingen.”

Wat is de kracht van jullie bedrijf in de benadering van groothandels en ondernemers in het out-of-homekanaal?
“Dr. Oetker is een familiebedrijf, dit zit in ons DNA en dat merk je. We zijn open en eerlijk naar elkaar. Dit zowel intern, waardoor je als team sterk bent. Maar uiteraard ook extern richting groothandels en foodprofessionals in het out-of-homekanaal. We proberen vaak net dat stapje extra te zetten en dat wordt gewaardeerd.”

Welke veranderingen zien jullie binnen het out-of-homekanaal?
“De verhoogde werkdruk zorgt voor minder tijd, creativiteit en experimenteren met nieuwe recepten, waardoor het moeilijker wordt om innovatief te blijven. Onze range aan producten biedt hier de uitkomst; producten met een hoge mate van convenience waarmee chefs snel en eenvoudig hoogwaardige gerechten kunnen bereiden, zonder in te leveren op hun persoonlijke creativiteit.”

Hoe verbeteren jullie de samenwerking met groothandels en ondernemers komend jaar?
“Ons salesteam wordt versterkt om nog dichter bij onze eindklanten (ondernemers, red.) te kunnen zijn. Daarnaast zullen we nog meer inzetten op de nieuwste technologieën als AI en data om de samenwerkingen nog sterker te maken.”