Fuzetea040424nr43.jpg Petra Wesseling en Jelle Krikke blikken terug op het succes van Fuze Tea green tea blueberry lavender no sugar. Foto: PAULINE SMALE

Beste Introductie: WINNAAR: FUZE TEA GREEN TEA BLUEBERRY LAVENDER NO SUGAR

ROTTERDAM – Fuze Tea heeft in 2023 een succesvolle no sugar-variant in de markt gezet. De Fuze Tea green tea blueberry lavender no sugar wordt omarmd door het out-of-homekanaal, want het product heeft de award voor Beste Introductie gewonnen. Vol enthousiasme reageren Jelle Krikke (brand manager Coca-Cola Nederland) en Petra Wesseling (channel marketing manager, Coca-Cola Europacific Partners) op de overwinning.

Een Beste Introductie-award winnen. Hoe voelt dat?
Krikke: “Het winnen van een Beste Introductie-award voor Fuze Tea green tea blueberry lavender no sugar voelt als een grote erkenning van zowel onze klanten als de consument. Het duidt erop dat de inspanningen hun vruchten afwerpen en bevestigt dat het toevoegen van deze suikervrije en frisse optie aan het Fuze Tea assortiment aansluiten bij de markttrends en consumentenvoorkeuren. Het is ons doel om daar ook altijd nauwgezet op aan te sluiten met relevante en vernieuwende drankjes.”

Kun je wat vertellen over de weg naar deze introductie?
Krikke: “De weg naar een productlancering is altijd een avontuur, en deze keer was zeker geen uitzondering. Het spannende aan deze introductie was dat we een nieuwe suikervrije variant op de markt brachten. We hadden al eerder suikervrije drankjes uitgebracht in het Fuze Tea assortiment, maar deze keer pakten we het groter aan dan ooit. We lanceerden de nieuwe smaak in bijna alle mogelijke verpakkingen en zetten flink in op marketing, zowel in de media als bij onze klanten. Dat al deze inzet nu beloond wordt met zo’n mooie waardering is echt geweldig.”

Wat zijn de hoogtepunten geweest met dit nieuwe product?
Wesseling: “Het teamwerk dat eraan voorafging om deze variant te lanceren en tot een succes te maken. Maar het absolute hoogtepunt is natuurlijk dat het zo goed aansluit bij klanten en consumenten. Dat is waar je het voor doet. Deze prijs behoort dan ook onmiskenbaar bij deze erkenning.”

Wat is de toegevoegde waarde van het product voor de out-of-homebranche?
Wesseling: “Fuze Tea is een ijsthee met een unieke combinatie van natuurlijke ingrediënten. Het ijstheemerk is sinds 2018 in Nederland verkrijgbaar. Elke smaakvariant is gebaseerd op natuurlijke smaken van thee, fruitsap en kruidenextracten. Alle smaakvarianten van Fuze Tea zijn caloriearm of volledig suikervrij en gemaakt van duurzaam ingekochte thee.
Het product draagt bij aan een toename van klanttevredenheid door het aanbieden van suikervrije drankopties, zodat mensen deze bewuste keuze kunnen maken. Daarnaast blijft een geweldige smaak natuurlijk het allerbelangrijkst. Dit kan onze klanten zoals cafés, restaurants en leisurecenters helpen zich te onderscheiden en aan de vraag van consumenten te voldoen.”

Hoe gaan jullie de innovatie dit jaar ondersteunen?
Krikke: “Ook dit jaar zullen we weer groots inzetten op het bieden van keuze. Het betekent dat deze variant ook dit jaar weer veelvuldig te zien zal zijn in onze media en klantuitingen. Als onderdeel hiervan zullen we bijvoorbeeld ook advertenties inzetten dicht in de buurt van horecazaken die Fuze Tea serveren. Daarnaast hebben we sinds april een nieuw verpakkingsdesign waarop we de ‘no sugar’ communicatie hebben verduidelijkt, zodat consumenten de suikervrije varianten nog beter kunnen herkennen. Tevens is onze nieuwe ‘5 minute holiday’-campagne vanaf april te zien. Hierin stimuleren we onze consument om dagelijks een pauzemoment in te lassen om zo in balans te blijven en dit kan natuurlijk het beste met Fuze Tea, een ijsthee met een perfecte balans van thee, fruit en kruiden.”

Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.