Action store 2.jpg

Action blijft hard groeien

ZWAAGDIJK – Discountformule Action bleef ook in 2022 hard groeien. Niet alleen nam het aantal winkels toe met 280, de netto-omzet ging met 30% omhoog naar 8,9 miljard euro. Het brutobedrijfsresultaat kwam vorig jaar uit op 1,2 miljard euro.

Redactie |

Action is tegenwoordig actief in 11 landen. Na Spanje in 2022 opende de keten deze maand ook voor het eerst een winkel in Slowakije. Dat brengt het totale aantal winkels op bijna 2300. Het aantal mensen dat in dienst is van de discounter zit boven de 61.000.

Duurzaam
Action zet volgens ceo Hajir Hajji groot in op duurzaamheid. Meer dan 1900 winkels zijn al van het gas af en vrijwel alle winkels hebben ledverlichting. “Action werkt vanuit de overtuiging dat het mogelijk is om klanten producten aan te bieden die de laagste prijs hebben én duurzaam kunnen zijn. We zijn er nog lang niet, maar maken stappen. Zo verminderden we in 2022 onze eigen CO2-emissies (scope-1 en -2) met 40%. Naarmate we meer voortgang boeken, scherpen we onze doelstellingen aan. Zo is de datum vervroegd waarop 100% van ons hout en katoen duurzaam moet zijn ingekocht, naar 2023 voor katoen en 2024 voor hout”, zegt Hajji.

Hajir Hajji: “Dit jaar bestaat Action dertig jaar. Ik ben trots op alle medewerkers die ons hebben gebracht waar we nu staan. Met werk, trainingen en interne promoties vergroten we actief hun mogelijkheden en groeien ze met ons mee. Afgelopen jaar, maar ook de komende jaren als we Action verder ontwikkelen.”

Bron: Out.of.Home Shops

Lees meer over: