Horeca

'Mooie diamant Snackpoint nog verder bijschaven'

ROERMOND - Roger Gielen heeft cafetariaformule Snackpoint overgenomen van groothandel Rooswinkel en wil gas geven op innovatie. Ondernemers nog meer ondersteunen, nieuwe concepten lanceren en het basisassortiment verrassend vernieuwen zijn de doelen van de nieuwe eigenaar van de formule.

Joost Agterhoek |

De reden voor de overname is simpel, zegt Gielen tegen Out.of.Home Shops. “Snackpoint is een formule die al achttien jaar goed in de markt staat en groeit. Het gaat erom hoe we nu verder gaan. Wij vinden dat we juist in deze tijd moeten investeren en vooruit moeten. Daarover liepen de meningen uiteen. Daar ga je over in gesprek en zo kwamen we op een overname uit.” De overnamesom deelt de formulemanager niet. “Die is marktconform.” Op 9 januari was de overname definitief.

Zwitserse kaas
Innovatie en ontwikkeling is nodig in de markt op dit moment, zegt van Gielen. Snackpoint heeft vernieuwingsdrang. Deze zomer komen er nieuwe concepten voor softijs en warme maaltijden. Ondernemers worden nog meer bijgestaan met praktische ondersteuning. Denk aan slim omgaan met frituurvet. Van Gielen: “Goed meten kan je tientallen emmers vet besparen.” Onderscheiden met het basisassortiment is iets waar de formulemanager ook op in wil zetten. “Probeer eens Zwitserse kaas op je hamburger. Of geef het een Italiaanse twist met een plakje salami en een mediterraans sausje.”

Leuk
Veel ondernemers in de fastservice gaan te passief om met de stijgende grondstofprijzen, vindt Van Gielen. “Het wordt allemaal duurder en ik heb maar pech. Nee! Je moet roepen dat het bij jou goed eten is, doen wat leuk is. Praat met de verenigingen in de buurt, organiseer originele acties.” Goede producten en prijzen zijn randvoorwaardes geworden volgens Van Gielen. “Dan moet je het doen op parkeerruimte, goede portionering. Maar daarbovenop moet je het leuk houden voor de klant door onderscheidend te zijn.”

Inkopen
De overname van Snackpoint brengt geen veranderingen met zich mee in de toelevering. VHC blijft de groothandel waar leden van de cafetariaformule inkopen. Van Gielen mikt wel op scherpere inkoopprijzen. “Leveranciers komen nu sneller bij de eindconsument omdat er niks meer tussen de cafetaria’s en de groothandel zit. Dan krijgt de prijs een andere gestalte. We verwachten scherper in te kunnen kopen.”

Bron: Out.of.Home Shops

roger_gielen_snackpoint_resized_site.jpg