BREDA – YouGov, (voorheen CPS GfK) heeft voor de negende keer de gasttevredenheid van out-of-homeformules onderzocht. De kanshebbers voor de titel “Winnaar van het YouGov Formule Rapport Out of Home” binnen hun segment zijn bekendgemaakt.
YouGov heeft bijna 70 formules binnen het out-of-homekanaal ingedeeld in vijf segmenten: Fast Service, Coffee & Lunch, On the Move, At Work en Casual Dining. Laatsgenoemde is deze editie als vijfde segment toegevoegd. De formules worden beoordeeld volgens het 7 G-model (gemak, genieten, goedkoop, gastvrij, gezond, goed geweten en goed verhaal), waarna het nomineren volgt. Uit de beoordelingen van de gasten is een toename van het belang van genieten en gemak te zien.
7 G's
Het rapport van het onderzoek is een volledige weergave van de ontwikkeling in waardering onder de gasten van de grotere foodservice formules van Nederland, voortkomend uit het inzicht in de waardering op de 7 G’s met de daarbij behorende 35 onderliggende aspecten. Ook criteria als ontwikkeling van de mate van loyaliteit en NPS-scores zijn inzichtelijk gemaakt.
Bij Fastservice zijn de genomineerden: eazie, Eetwinkel en I love Sushi. Bij On the Move zijn dat: AH to go, Avia en Spar. In de categorie Coffee & Lunch zijn Anne & Max, Bagels & Beans en Brownies & Downies kanshebbers. Bij At Work zijn dat: Appèl, Hutten en ISS. In de categorie Casual Dining zijn Happy Italy, La Cubanita en ‘t Zusje genomineerd. Op 5 november worden de winnaars bekendgemaakt.
Bron: Out.of.Home Shops