Spar Foodclub.jpg Eerste Spar Foodclub.

Opening honderdste Spar Foodclub is een feit!

GIESBEEK – Op 13 november wordt de honderdste Nederlandse Spar Foodclub geopend. Een mijlpaal, want het foodconcept is met honderd locaties in slechts een jaar tijd volledig uitgerold over Nederland. Locatie Giesbeek wordt extra in het zonnetje gezet.

Nanja Pol |

De honderdste Foodclub opent in dezelfde maand als het winnen van de YouGov (voorheen GFK)-award. “Voor de tweede keer op rij zijn we beloond met deze prijs in de categorie On-the-Move, als meest gewaardeerde formule. Dat dit voortkomt uit een consumentenonderzoek, toont het succes van het concept bij onze klanten. En daar zijn we heel blij mee”, zegt Monique Muller, head of communications bij Spar.

Shop-in-shop
De Spar Foodclub vormt een wezenlijk onderdeel van de strategie van de supermarktketen om in te spelen op de groeiende vraag naar versheid en gemak binnen het convience-segment. Het shop-in-shopconcept biedt een breed assortiment aan verse producten, de hele dag rond.

Convenience
John van der Ent, ceo van Spar Nederland: “Met de opening van de honderdste Spar Foodclub brengen we onze klanten niet alleen versheid, maar ook een beleving die hen uitnodigt om gezonder en makkelijker te eten. De Spar Foodclub is meer dan alleen een antwoord op de veranderende behoeften van de consument; het is een strategische zet waarmee we onze positie in het convenience-segment versterken en het doel om de meest favoriete gemakswinkel van Nederland waarmaken. Met de Spar Foodclub brengen we gezond, vers en lekker eten dichterbij, zodat het altijd binnen handbereik is. Spar Foodclub geeft smaak aan jouw dag, elke dag opnieuw.”

Campagne
Naast de opening van de nieuwste Foodclublocatie in de heropende supermarkt in Giesbeek, is ook de lancering van de nieuwe Spar Foodclub-campagne op tv, abri en radio. “Met deze campagne zet Spar niet alleen de heerlijke, verse producten in de spotlight, maar ook de mensen die elke dag met liefde en zorg voor de klanten klaarstaan”, aldus Muller.  “Deze campagne draait om meer dan alleen producten; het gaat om de mensen, onze smaakmakers, die elke dag het verschil maken.”

De ondernemer Taco Wasser wordt extra in het zonnetje gezet, omdat hij de honderdste Foodclub heeft. Tijdens de feestelijke heropening van Spar Giesbeek op 13 november om 09.00 uur, krijgen klanten de kans om kennis te maken met het vernieuwde aanbod. Ook zijn er openingsdeals en proeverijen van het assortiment van de Foodclub.

Bron: Out.of.Home Shops