VEGHEL – Horecagroothandel Sligro en het culinaire platform de Buik gaan intensief samenwerken. Beide organisaties willen zo gezamenlijk de lokale foodcultuur in de vier grote steden vooruit helpen.
Als eerste samenwerking worden er in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag publieksverkiezingen ‘de Favoriete Nieuwkomer van de lezers van de Buik’ georganiseerd. Bewoners van de vier steden kunnen bepalen wie de favorietste nieuwe zaak van 2024 is. Daarnaast gaat de Buik in samenwerking met Sligro verhalen maken over opvallende mensen in de restaurants, bars en andere gelegenheden. Hierbij zal altijd een bepaald ingrediënt centraal staan.
Schijnwerpers
De Buik is tien jaar geleden opgericht in Rotterdam en is een van de oudste foodblogs van ons land. “De Buik is afgelopen tien jaar gegroeid van Rotterdam naar de vier grote steden in de Randstad en met Sligro kunnen we samenwerken in al deze steden en wie weet meer in de toekomst. Ik ben blij dat dit hartelijke familiebedrijf en wij hetzelfde gevoel hebben bij de horeca en alle mensen die deze branche vormgeven. Ik kijk er naar uit om de lokale foodculturen in onze vier steden nog meer in de schijnwerpers te zetten met Sligro”, zegt medeoprichter van de Buik, Gijsbrecht Brouwer.
Dries Bögels, directeur Foodservice Sligro Food Group: “De liefde voor ‘lokaal’ komt niet alleen tot uiting in de producten en gerechten, het zijn vooral de verhalen van mensen die kleur geven aan de lokale foodculturen. Onze Sligro-vestigingen staan midden in die lokale foodculturen en zijn een ontmoetingsplaats voor ondernemers en hun verhalen. Samen met de Buik gaan we die lokale verhalen nog beter zichtbaar maken.”
Bron: Out.of.Home Shops