AMSTERDAM – Nestlé Professional, moederbedrijf van Starbucks, introduceert een nieuw Self-serve concept als onderdeel van het We Proudly Serve Starbucks Coffee Programme. Hiermee kan een klant zijn drankjes voor onderweg naar smaak maken.
Het apparaat maakt het mogelijk een breed scala aan Starbucks dranken te bestellen. Het is de eerste in zijn soort die zowel warme als koude dranken maakt met de optie voor zuivelvrije melkalternatieven. Een brede keuze is mogelijk door het diverse aanbod aan mogelijkheden. Zo zijn er zes soorten siroop (waaronder suikervrij en seizoensgebonden), twee espressobrandingen en een assortiment chocoladedranken. Het koffieconcept is gehuld in herkenbare Starbucks branding. Bestellen gaat middels een digitaal display. Het display biedt de mogelijkheid om de consument specifieke berichten te tonen, afhankelijk van het tijdstip of seizoen.
Primeur
Volgens Clive Brennan, hoofd marketing EMENA, wilde Nestlé zelfbedieningskoffie op een creatieve manier opnieuw vormgeven. “Het concept is ontworpen om consumenten dezelfde ervaring te geven, die je ook in een koffiehuis kan verwachten. Het concept zal als eerste worden uitgerold in Nederland, omdat het internationaal bekend staat om zijn innovatie en dat wereldwijd één van de koplopers qua koffiedrinken is. In een later stadium zal het verder worden uitgerold in Europa en de rest van de wereld.”
Duurzame corner
De koffiecorner is ontworpen met duurzaamheid in het achterhoofd, van FSC-gecertificeerd hout, PETG plastic en natuurlijk recyclebare metalen. De koffie in het apparaat is 99 procent ethisch ingekocht en gecontroleerd. In 2022 zullen de automaten in een aantal landen in Europa te vinden zijn. Het eerste automaat staat in Shell in Zuid-Holland. De komende periode wordt deze verder uitgerold in tankstations in Nederland.
Bron: Out.of.Home Shops