AMSTERDAM – Merlijn van de Ven wordt business unit director voor Bacardi Nederland. In deze nieuwe functie gaat hij de commerciële activiteiten leiden in ons land. Hij zal gaan rapporteren aan Stephane Cluzet, die is aangesteld als managing director West-Europe.
Van de Ven begon twaalf jaar geleden bij Bacardi waar hij de off-trade activiteiten in Nederland leidde. Als de nieuwe business unit director wordt hij verantwoordelijk voor zowel de off- als on-trade activiteiten. “Bacardi is trots om het nummer één bedrijf in sterke dranken in Nederland te zijn”, vertelt Van de Ven. “Het is geen positie die we licht opvatten. Als familiebedrijf hechten we belang aan de langetermijnrelaties die we hebben met onze klanten. We zijn trots op onze nauwe samenwerking met hen om duurzame groei te realiseren. Wat goed is voor hun bedrijf, is goed voor Bacardi.”
Cluzet was eerder managing director voor Bacardi in Frankrijk en Italië. In de nieuwe cluster krijgt hij de leiding over Frankrijk en de Benelux. “Bacardi rum en Martini vermouth zijn beide sterke merken die nog steeds ruimte hebben om te groeien”, zegt Cluzet. “Maar het is net zo spannend om nieuwere merken in ons portfolio te laten groeien. Premiumisatie is een trend die blijft toenemen en de cocktailcultuur is nog steeds bijzonder populair. Dat maakt dat er een groot groeipotentieel is voor merken als Patrón tequila, Grey Goose vodka en St-Germain vlierbeslikeur. Ze zijn de toekomstige kopstukken van de drankenindustrie in Europa.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops