Fabrikanten

Jopen samen met AH en horeca in actie voor KiKa

HAARLEM- Jopen gaat dit jaar bier brouwen voor Geniet & Geef, een jaarlijkse actie waarbij horecaondernemers, Albert Heijn en Mitra geld inzamelen voor KiKa. Ieder jaar wordt er andere brouwerij gevraagd om zich hiervoor in te zetten.

Marije de Leeuw |

Jopen vindt het een enorme eer om dit keer de brouwer te zijn van de vijfde editie van de Geniet & Geef-actie. “Met dit bier leveren we een bijdrage aan de genezing van kinderen met kanker. Ieder glas staat voor een donatie aan KiKa. Het is een prachtige gelegenheid om met elkaar te genieten, te proosten op het leven en tegelijkertijd een goed doel te steunen”, zeggen algemeen directeur Michel Ordeman en commercieel directeur Lydian Zoetman van Jopen.

Hectoliter
Jopen brouwt tweemaal 78 hectoliter voor de actie: 78 hectoliter voor de horeca en 78 hectoliter voor de retail. Deze hoeveelheid refereert aan het percentage kinderen dat op dit moment geneest van kanker. "Sinds de start van deze actie in 2012 is het genezingspercentage van 75 naar 78 procent gestegen. Wij zijn er trots op om daar een positieve bijdrage aan te hebben kunnen leveren", zegt Karin de Groot, voorzitter Stichting Geniet & Geef.

Albert Heijn
Zoals altijd start de actie op de eerste donderdag van september. Daarom zal op donderdag 7 september 2017 om 18.00 uur het eerste houten vaatje in de Jopenkerk Haarlem worden aangeslagen. Voor het Geniet & Geef Bier 2017 is gekozen voor een blond bier met een alcoholpercentage van 6 procent. Het bier is vanaf dan in deelnemende cafés op tap verkrijgbaar. Bovendien zal het bier op fles verkrijgbaar zijn bij Albert Heijn en Mitra.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

347fe9f9-61be-4439-98ee-2ae8ebe385ce-a900x525.jpg