NIEUWEGEIN – Pizzaketen Domino’s Pizza deed het in het boekjaar 2023-2024 niet slecht. De franchisers kampten met stijgend arbeidskosten en aanhoudende inflatie. Toch toonde het bedrijf aan dat het met kostenbesparende initiatieven kon zorgen voor sterkere financiële resultaten en hogere winstgevendheid voor franchisepartners.
De verkoop in het netwerk steeg wereldwijd met 4,6%. De brutowinst steeg met 3%. Vooral de online verkoop deed het goed. Hier was een stijging van 7,5% te zien in de periode van juli 2023 tot en met juni 2024. “Onze strategische focus blijft gericht op het versterken van de klantbetrokkenheid en het uitbreiden van ons klantenbestand. We zullen dit bereiken door onze wereldwijde EATertainment-strategie op maat toe te passen, zodat deze lokaal aanslaat. Dit houdt in dat we inspirerende producten en diensten aanbieden die warm, vers en betaalbaar zijn voor elke gelegenheid”, zegt André ten Wolde, ceo Domino’s Europe.
Sluiting
Deze zomer meldde het moederbedrijf dat het uit strategische overwegingen winkels in Frankrijk en andere geselecteerde markten gaat sluiten. Met name in Duitsland wil het bedrijf de aanwezigheid juist uitbreiden. Daarnaast is de Europese strategie gefocust op het verrassen van klanten met innovatieve producten. “De succesvolle lancering van de My Domino's Box en onze Meltzz illustreren perfect onze EATertainment-strategie, die we zullen voortzetten met nog meer nieuwe producten. Ons doel is om uitzonderlijke waarde te bieden door hoogwaardige, verse en heerlijke producten te combineren met een uitstekende service. Het succes van deze nieuwe creaties en onze strategische visie versterken de positie van Domino's als de nummer één keuze voor maaltijdbezorging in de Benelux”, aldus Misja Vroom, ceo van Domino’s Benelux.
Bron: Out.of.Home Shops