BREDA – De missie van Milka is om meer tederheid te verspreiden en dat lukt goed met de Milka hazelnotenbar. Na de succesvolle tabletten en pralines kon een bar niet achterblijven. Ideaal voor het on-thegokanaal! De introductie wordt gewaardeerd door de out-of-homebranche. Ymke van Wieren (channel development manager) reageert op de winst: een Beste Introductie-award.
Gefeliciteerd met het winnen van de Beste Introductie 2023. Wat betekent dit voor jullie?
“Dank je wel! Het winnen van de Beste Introductie 2023 is een mooie eer. Het versterkt ook ons vertrouwen in onze capaciteit om te innoveren in de competitieve out-of-homemarkt.”
Hoe kijken jullie terug op de introductie?
“Terugkijkend op de introductie van onze nieuwe Milka hazelnotenbar kunnen we met trots zeggen dat het tot nu toe een succes is. Aan het gehele proces van marktanalyse tot bouwen van distributie en ondersteuning van het product hebben veel collega’s meegewerkt. De eerste reacties en verwachtingen binnen Mondelez waren al veelbelovend en het is fijn om te zien dat we nu bevestiging krijgen zowel vanuit de branche als van consumenten. We zijn echter pas in de tweede helft van 2023 gestart met het in de markt zetten van dit product. Ook dit jaar werken we dus nog hard verder aan de beschikbaarheid en bekendheid van de Milka hazelnotenbar.”
Hoe onderscheiden jullie jezelf met dit product in de markt?
“Met Milka als grootste chocolademerk binnen tabletten in Nederland waren we nog beperkt aanwezig in het (candy) barschap terwijl dit juist een belangrijk segment binnen out-of-home is. Met de introductie van de Milka hazelnotenbar zijn we inmiddels in alle kanalen aanwezig met de twee populairste Milka-smaken (Oreo en hazelnoot) in de belangrijkste formaten: tabletten, bars en pralines. Hiermee stellen we alle Milka-fans van Nederland in staat om te genieten van heerlijk tedere Milka-chocolade op elk moment van de dag.”
Wat kunnen we dit jaar voor leuke innovaties verwachten van Milka?
“In ieder geval in het (candy)barsegment zullen wij ons de komende tijd nog volledig focussen op deze innovatie. We zien genoeg mogelijkheden voor nog betere beschikbaarheid en activatie. In het tablettensegment zijn we recentelijk ook gestart met het uitrollen van de innovatie Milka alpenmelk crème in on-the-gokanalen. Dat is ook zeker een aanrader om eens te proeven!”
Welke tip wil je meegeven aan afnemers van jullie innovatie?
“Ons advies is om het product eens te delen en ervan te genieten met een vriend, familielid of collega. De missie van Milka is om meer tederheid te verspreiden, en onze nieuwe bar is hierop geen uitzondering. Het delen van onze chocolade kan een gevoel van verbondenheid creëren, dus nodig je vrienden, familie, of collega’s uit, deel een stukje chocolade en geniet samen van de heerlijke smaak!”
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.