ROTTERDAM – Hamburgerliefhebbers kunnen donderdag 15 augustus eenmalig de augurk op hun hamburger omruilen voor ketchup met augurksmaak. Vanaf 12.00 uur staat voor Diego’s Burgers in Rotterdam de Pickle Switch automaat, maar op is op.
Met een augurkschijfje van een aangekochte hamburger als betaalmiddel, krijgen klanten in ruil een 220ml fles Heinz Tomato Ketchup Pickle smaak. Dat kan natuurlijk niet automatisch, dus in de Pickle Switch zit iemand die de augurk omruilt voor een fles Heinz. De ludieke actie is ingegeven door een onderzoek van YouGov, in opdracht van Heinz. Hieruit blijkt dat bijna vier op de tien Nederlanders het liefst de augurk van hun hamburger haalt. Niet om de smaak maar om de textuur. Met de Heinz-saus is dat probleem opgelost, en blijft de smaak behouden.
Lees verder onder de foto ↓
Mirthe Enklaar, senior brand manager bij Heinz vertelt: “Bij Heinz geloven we dat augurken en burgers bij elkaar horen zoals Batman en Robin. We willen de smaak van augurk toegankelijk maken voor iedereen en daarom hebben we de Heinz Pickle Switch ontwikkeld. Een poging om de wereld te laten zien, dat zelfs zij die de textuur van augurk verre van omarmen, irrationeel gek zijn op Heinz Tomato Ketchup Pickle smaak. Of de pickle haters nu afgeschrikt worden door de textuur, met de Pickle Switch van Heinz, kunnen de pickle-curious mensen genieten van alle voordelen van de verbazingwekkend frisse lekkere smaak, zonder de vermeende nadelen van de kleine maar machtige augurk.”
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops