ROTTERDAM – Onderzoeksbureau Ruigrok deed in opdracht van cateraar Sodexo onderzoek naar de wensen van hybride kenniswerkers. Met welke aspecten kunnen bedrijven spelen om hybride werknemers over de streep te trekken om op andere dagen naar kantoor te komen werken? Een gratis lunch blijkt velen over de streep te trekken.
De top drie ‘verleiders’ zijn een gratis lunch of diner op kantoor, activiteiten met collega’s en werkgerelateerde trainingen. Uit het onderzoek blijkt dat 22 procent van de werknemers bereid is om vaker, of op een andere dag, naar kantoor te komen wanneer het bedrijf een gratis lunch of diner zou verzorgen. Zo’n 9 procent van de kenniswerkers laat zich overhalen door een bedrijfsborrel, en 8 procent laat zich naar kantoor lokken voor iets lekkers, bijvoorbeeld taart, koeken of borrelhapjes.
Handvatten
“Werkgevers zijn op zoek naar een betere spreiding over de week van het aantal mensen dat naar kantoor komt. Deze inzichten geven daar handvatten voor. Sowieso is het van belang door onderzoek te weten wat de wensen van jouw werknemers zijn. Voor onze opdrachtgevers werken wij dan ook met de mensgerichte Vital Spaces-aanpak waarin deze visie centraal staat”, aldus Thomas Jespers, hoofd productontwikkeling & innovatie bij Sodexo.
Dit artikel verscheen eerder in Out.of.Home Shops. Abonneren? Klik hier.